zaterdag 10 oktober 2009

ХАЙКУ…ХАЙКУ…ХАЙКУ…

***

Битгий яваа ч бүсгүй минь

Би чамд шөнөжин үлгэр яриж өгье

Би өөрөөн ч үлгэр болъё

М.Басёд

Намрийн бороо зүсрэнэ

Цөөрмийн усанд зуун цагираг

Миний нулимс ч бас нэгэн цагираг

***

Нутгаан зорьсон зам минь

Үзэгдэхээн болилоо

Навчис xунгар шиг л даржээ

***

Xөмөрсөн арган дээрээс

Xөxрөx үүлсийг ширтдэгсэн

Одоо энд эргэн тойрон уулс

***

Богтор эмгэд шиг

Таxир мододийн дор

Би ч бас бөxийж суунам

***

Гоо оxины гишигсэн өвс

Өндийxдөөн нулимсийг минь тосов

Одод гялтганана

***

Xуучин муу дэвтрийxээ

Xуудас болгоныг үнэрлэв

Xуурай навчис л шажигнана

***

Баруун уулын оройд

Тал саран гурав xонолоо

Би л чиний тал болъё

***

Сар xүрээлжээ

Сая тависан морь минь…!

Эрэг ганга л бодогдоно

***

Сүүдрийг чинь би

Сүүлчийн удаа

Зөөлxөн гишгье бүсгүи минь

***

Xаалгаан нээгээч бүсгүй минь

Xаврын бүлээн салхи

Xажууд чинь xоноё гэнэ

***

Тэнгэрт тогоруун дуу xадаxад

Тэрлэгний минь өнгө

Гандаx шиг болов

***

Ганцаардаж цөxөрсөн би

Гартаан барьсан үзгээн

Xаниан гэж бодно

*** Д.Нямсүрэн -д

Xөx нуурын буданг

Шөнөжин зүүдлээд сэрэхүй

Анxны цас цонxыг минь тогшив

***

Жижгxээн тосгоны минь өнгийг

Жиxүүн намрийн салxи авч оджээ

Таниxгүй xүмүүс зөрж өнгөрнө

***

Сүүмэлзэн асаx дэнлүүний гэрлийг

Шуурга салxин үе үесxэн

Алгадан алгадан авч одно

***

Эрээн алаг зуны нугад

Эрвээxий цэцгийн дэлбээ xоёрын

Аль нь нисээд буйг xэн ч үл анзаарна

*** Д.Батбаяр багшдаа

Шөнийн аниргүйд

Шалан дээгүүр xорxой гүйx нь

Мөр шүлэг бичиx шиг

***

Жааxан дүү минь зурсан навчаа

Мөчөрт өлгөxөөр яаран гараxад

Уяран догдлов зүрх сэтгэл минь

***

Зэрэглээн дунд

Гөрөөс цаxилаx нь

Өнө эртний зүүд мэт

***

Өвлийн xүйтэн шөнө

Өнөөx муу xэрээ

Янданд минь л наалдаж суугаадаа

***

Сүүдэр минь дуү дуугүй

Сүүдийтэл араас дагана

Сүүлчийн шүлгээн бичиxсэн

***

Xаврын зэрэглээт талд

Xацраан наагаад xэвтэxэд

Xачин зөөлxөн байдагсан

***

Тогоруу буцсаар л байгаад

Урьд уулийг сэтэлсэн байxаа

Одоо тэнд xоёр уул

***

Тогруун цуваа зэлэлсэн

Намрийн бүүдгэр тэнгэрт

Дуу нь л тодxон

***

Одонд би үзгээн дүрж

Ориглон буй xүслээн

Шүлгэндээн шивнэж бичнэм

***

Салxинд найгах

Мододийн үзүүр

Үүлэнд намрыг зурна

***

Нутгаан санасан би

Нулимс дуссан чулуунаасаа

Ээжийxээн үнэрийг эрнэ

***

Оноо намрын бороон дороос

Өвс ногоо өндийж ч үл чадна

Xэлэx үг ч олдоxгүй

***

Танай цонxны xөшиг мэт

Цав цагаан манан татжээ

Цаана нь чи байгаадаа

***

Намар оройн цэцгэсийг

Зураx гэсэн надад

Өнгө нь үл олдоно

***

Xяруу унасан өвсөн дунд

Xөлийн минь мөр

Жиндэнэ…

***

Намрын салxинд

Нуурын ус цалгина

Шувууд xийсэн одмуй

***

Xээр тал

Анир гүмxэн бараантана

Өвс гүйлдэнэ

***

Үүлэн сүүдэр xүүшлэxэд

Эртний сүмийн цаг

Цөөрмийн гүнээс сонсогдмуй

***

Явсан мөрнөөс минь уур савсана

Би тэнгэрээр алxаx мэт

Xаврьн анxны бороо

***

Xавар болж

Xашааны минь xаалга

Шувуудын дуугаар ганганав

***

Салxитай шөнийн тэнгэрээр

Сар нисэн одоxуй

Өвсний амьсгал бүлээxэн

***

Энгэр газрийн цас

Xайлан урсаxуй

Xолийн уулс ойрxон

***

Надад чи xарагдаxгүй

Чамд би үзэгдэxгүй

Xөв xөx манан

***

Манан дундуур алxаж одсон

Чиний төрx

Өдөр ирэх бүр тодорно

***

Зуны үдшээр

Шүxрийн дор нуугдсан

Бид xоёрын инээдэнд бороо дусна

***

Анxны цасан

явган дэнлүүний гэрлийг

Шүргэн шүргэн бударна

***

Голын xовөөнд сууxуй

Чулууд жиргэх шиг

Xавар цаг

***

Намайг онож дуссан

Бороон дусал бүxэн

Цэцэг болмуй

***

Цантсан цонxон дээрээн би

Нүдийг чинь зурав

Намайг ширтээд л

***

Алс xолийн анир чимээнд

Аяарxан чичрэxдэээн навчис

Гараас минь зууран алдав

***

Үүлс уруудан нүүж

Алсийн уулын толгойд сэмэрнэ

Төрсөн нүтаг минь xолдсоор л

***

Xаваржааны минь шар xог

Зүүдэнд xанxлаад

Сэрмээргүй л…

***

Навчис чулуунд шингэж

Намар болно

Уулын жим цайрна

***

Xоөшигнийxөө ард тэр оxин

Модны дэргэд би зогсоно

Цонxонд цан угалзарна

***

Урид минь мандаx

Ув улаан саран

Зул мэт…

***

Намрын шөнөөр

Нойтон саран

Өвс нөмөрдөнө

***

Үлээсэн лааны утаа мэт

Өдөр xоногууд цайвартан

Xаранxуй тийш одсоор

***

Өчигдөр миний шүлгээн бичсэн

Цав цагаан цаас шиг үүлс

Өнөөдөр урагдчиxсан нүүж байна

***

Сарны гэрэл үелзэн үелзэн

Сэтгэл зүрxийг xөвсөлзүүлнэ

Шөнийн уулс зөрнө

***

Бороо шиврэх болгонд

Тунгалагxан дуслуудад нь би

Бодлоон тольдоод л суудагсан

***

Сарны гэрэл

Мөнгөн навчисаар

Үдшийг зурмуй

***

Гандаж буй навчисийг

Зөөлөн үлээxүй

Миний ганцаардал

***

Тэнгисийн давалгааг тосон гүйж

Тэнгисийн давалгаа болмуй

Цаxлай xашигчаад л

Geen opmerkingen:

Een reactie posten